Gerard-Anita.reismee.nl

Abel Tasman National Park

Op naar Abel Tasman,

We rijden via de Queen Charlotte Drive naar Tasman, een mooie route die ons langs de Marlborough Sounds (nu met mooi weer) via de kust naar het Noorden voert. Een paar keer gestopt om te genieten van het mooie uitzicht daar. Bij aankomst in Marahau, melden we ons bij de receptie van de Marahau Lodge en boeken daar meteen een watertaxi voor de volgende dag om de kust met de vele strandjes te verkennen met tevens de mogelijkheid om een ong. 3 uur durende track te wandelen. We kiezen ons ontbijt dat we de volgende ochtend bezorgd krijgen op onze kamer. Bij het ontwaken horen we de regen buiten, een nogal stevige bui......vol goede moed ( de zon zou voor de middag weer schijnen) begeven we ons naar de watertaxi....die op een trailer achter een tractor staat. We nemen plaats in de boot en de tractor brengt ons naar waar het water diep genoeg is. De Skipper vaart eerst naar de Split Apple rock, waar we tijd krijgen om een foto te nemen, ook vertelt hij ons dat het de rest van de dag zal blijven regenen, gieten zeg maar. We varen de hele kust af en op de terugweg wordt Gerard gedropt voor de wandeling ( ik heb inmiddels besloten om mee terug te varen en de achterstallige was te gaan verwerken). Om 13.00 uur ben ik terug bij ons huisje en Gerard komt tegen 16.30 uur als een verzopen kat terug! De foto's tonen dat de wandeling zeker de moeite waard was ondanks het natte pak en ik ben blij dat de was weggewerkt is.. zover Abel Tasman.

Tot ziens in Greymouth......

Kaikoura

Na aankomst in Picton halen we de huurauto op die klaarstaat , de andere hebben we achtergelaten op het Noorder eiland. Blijkt bij instappen dat we ineens een automaat hebben, terwijl we net gewend waren aan het schakelen met links....hehehe. Op weg naar Kaikoura waar we een Dolphin/swim encounter hebben. Onderweg maken we een aantal korte stops met scenic views die staan aangegeven langs de weg, dankzij onze Hema-wegenkaart komen we bij een zeehonden kolonie terecht. Machtig mooi gezicht, met wel 100 zeehonden, van groot tot klein, aandoenlijk gewoon en zo dichtbij. Aangekomen in Kaikoura worden we hartelijk ontvangen in de Lemon tree Lodge waar we een kamer met zeezicht krijgen. Een leuke tip van de gastvrouw aldaar over een mooie wandeling en nog een zeehonden kolonie, bij aankomst ligt er 1 zeehond........ we beginnen de wandeling en raken niet uitgekeken, schitterende kustwandeling... foto's tonen hoe mooi het daar is. Bij terugkomst lopen we over de parkeerplaats en zien we dat er zeehonden in de struiken liggen te slapen op 2 meter afstand van het wandelpad waar de mensen ze staan te fotograferen....dit is hier gewoon mogelijk....mooi om te zien.

De volgende ochtend melden we ons netjes om 8.10 uur voor de encounter, waar we een flinke tegenvaller te verwerken kregen, we stonden geboekt als spectator. Dat hield in dat we alleen mochten toeschouwen en niet met de dolfijnen mochten zwemmen. We konden niet upgraden omdat alle zwemplekken vergeven waren. Zucht....kreun....puf..... tijdens de briefing krijgen we een melding dat er een verhoogde kans op zeeziekte is omdat de zee erg onstuimig is...ook dat nog. We besluiten om het af te zeggen en ons op weg naar Abel Tasman Park te begeven, niet zwemmen met dolfijnen en dan ook nog zeeziek worden, hebben we even geen behoefte aan. Dit blijft op ons to-do lijstje staan voorlopig, zwemmen met dolfijnen.

Hij en ik!

Tongue out

Wellington

Hallootjes weer,

I-net heeft ons enige dagen in de steek gelaten, vandaar even alles bijwerken met wat korte verhaaltjes en foto's.

Van Tongariro naar Wellington was een lange en vermoeiende reis ( korte stops in Napier, Greytown en Rivendel) die bij aankomst beloond werd met een geweldige kamer in een mooi hotel, het Museum hotel in Wellington, meteen tegenover het Te Papa museum en uitzicht op de haven. De eerste avond hebben we gebruik gemaakt van de roomservice in het hotel, heerlijk......wat een verwennerij. De volgende dag hebben we Wellington, de hoofdstad van Nieuw Zeeland verkend. Met de kabeltram naar boven en via de botanic gardens omlaag gewandeld. Daarna een bezoekje aan het Te Papa Museum gebracht. Nog wat door de winkelstraten geslenterd en heerlijk gegeten bij een Belgisch bruin cafe, daarna weer terug om alles voor te bereiden voor de overtocht met de Interislander Ferry naar het zuidereiland.

Gerard en Anita.

Mt. Ruapehu/Tongariro National Park

Op naar Tongariro National Park,

Een rit van 180 km brengt ons naar Ruapehu, gelegen in het oudste nationale park van Nieuw Zeeland (Tongariro National Park). Het herbergt 3 vulkanen, Ruapehu, Tongariro en Ngauruhoe. Een van deze is bekend uit de filmserie The Lord of the Rings, Mount Doom. Tevens het bekendste ski-oord van Nieuw Zeeland, maar ook in de zomer een prachtig gebied om te vertoeven. Zodra we het gebied inrijden zien we veel wandeltracks aangegeven links en rechts van de weg. We rijden door omdat we op tijd willen arriveren i.v.m. het boeken van een vlucht over de vulkaantoppen.

Bij het inchecken aan de balie (+/- 15.00 uur)vragen we meteen naar deze mogelijkheid. Dat kan en de receptioniste raad ons aan om dit vandaag nog te doen, het weer ziet er goed uit, weinig wolken. Ze informeert en we kunnen ons om 16.00 uur melden, op 10 minuten rijden van ons hotel. Onverwacht snel dus omdat we zelf gedacht hadden dit morgen pas te doen. Snel koffers wegbrengen en op weg naar het 5-persoons vliegtuigje dat ons de toppen van de vulkanen gaat laten zien. Achteraf bleek dus ook dat dit een goede zet was omdat het de dag erna goed bewolkt was. Schitterende ervaring, foto's laten dit zien! Op de terugweg nog een kleine track gelopen die ons leidde naar een waterval, een filmset van Lord of the Rings. Erg moe van alle indrukken gaan we onderweg terug nog even ergens eten en daarna douchen en duiken we vroeg ons bed in, moe maar voldaan van wat de dag ons allemaal gebracht had.

De volgende dag zijn we omhoog gereden voor zover dit mogelijk was, ong. 7 km verderop. Daar hebben we een heerlijk kiwi-ontbijt genuttigd en daarna een track gelopen die ons leidde naar een uitzicht in een dal voor Mount Doom waar ook gefilmd is. Mooie ervaring, we zagen in onze fantasie Gollum zo omlaag kruipen tussen de rotsen.....Ook hebben we (ik) een schitterende foto van Gerard gemaakt (zie foto's). Op de terugweg naar ons Hotel Bayview Chateau Tongariro nog wat boodschapjes gescoord voor de reis voor morgen naar Wellington, een reis van bijna 600 km, vroeg eruit morgen dus....en nog een watervalletje meegepikt

Laughing

Tot de volgende keer maar weer....groetjes Anita en Gerard.

Rotorua

Hallo allemaal,

de verhalen van Bay of Islands en Coromandel hebben van plaats gewisseld, we gaan nu op weg naar Rotorua vanuit Coromandel. Een reis van 280 km. Als we in de buurt komen van Rotorua ontkomen we niet aan de stank die daar in de lucht hangt, een zwavelgeur. Overal zien we damp uit de grond omhoog komen, we rijden vulkanisch gebied in. Een heel ander landschap ineens. Bij aankomst checken we in bij Novotel dat aan Lake Taupo ligt, een mooi uitzicht. Omdat we vrij vroeg arriveren, besluiten we nog een bezoekje te brengen aan Hell's gate een Thermisch park, valt een beetje tegen.We informeren ergens en horen dat we morgen op weg naar Tongariro langs Lady Knox komen, een actieve geiser, maar dan moeten we wel om 10.15 uur daar zijn, anders missen we dat. We besluiten om vroeg naar bed te gaan en de volgende dag vroeg te vertrekken.

Om 6.00 uur gaat de wekker en om 6.30 uur zijn we op weg. Om 8.00 uur arriveren we bij Thermal Wonderland waar we de eersten zijn... het park opent zijn deuren pas om 8.30 uur. Hier maken we kennis met de wonderbaarlijk geothermische wereld. Bubbelend modder, natuurlijk kokend water, hele felle kleuren en Lady Knox ( de geiser). En een niet te vermijden stank, die na een aantal uur redelijk went.

We zetten onze reis voort naar Tongariro , onderweg maken we nog een paar foto's van het landschap dat we tegemoet rijden..... de bergen...3 vulkanen waaronder The mount of Doom, bekend van Lord of the Rings. Meer hierover in ons volgende reisverslag.

Groetjes Anita en Gerard.

Op weg naar Coromandel

Een hele lange rit voor de boeg vandaag, meer dan 420 km, we vertrekken meteen na ons ontbijt. Op weg naar Coromandel, we maken een stop voor de Whangarei Falls, maken daar een mooie wandeling en mooie foto's

Laughing

Langs de mooie kustlijn rijden we omhoog naar Whitianga, waar we ons om 17.15 uur melden bij de Mussel Bed and Breakfast, een heel mooi appartement, waar we ontbijt aan de deur krijgen geleverd

Cool
Wat een luxe!

Vandaag 03-03 maken we de wandeling naar The Cathedral Cove, adembenemend mooi (foto's spreken voor zich). We zijn het er beide over eens dat we zoiets moois nog nooit gezien hebben!

We gaan nu eten en vanavond plaatsen we de foto's. Toedels!

Auckland-Bay of Islands

De huurauto opgehaald, de rondreis kan beginnen. Een lange rit van 480 km brengt ons naar Bay of Islands, we reizen volgens de touristische route en zien fantastische dingen onderweg....mooie landschappen, groen...groen....groen. Laatste gedeelte van de weg waar we over rijden gaat dwars door een regenwoud, Waipoua Forest, waar we een paar stops maken om een paar bekende Kauribomen te bewonderen, The four sisters en The lord of the forest (Tane Mahuta), gigantische bomen van honderden jaren oud ( +/- 1400 jaar). We willen nog een stop maken om een waterval te zien, maar deze stop missen we(komt later nog goed) en we rijden door naar Bay of Islands.

We checken in bij Paihia Pacific Resort Hotel, stallen onze spullen, douchen en gaan ergens eten. Moe van de reis en ook een beetje de spanning van het links reizen (echt wennen) gaan we lekker op tijd naar bed.

Vandaag (01-03) hebben we een excursie, een kanotocht bij de Haruru Falls. Er stond vermeld dat ze ons kwamen ophalen om 13.00 uur, dus we zaten geduldig te wachten.....de receptioniste vroeg om 13.10 uur zal ik even voor jullie informeren? Bleek dus dat we er zelf naar toe moesten, 5 minuutjes rijden, ze zouden op ons wachten. Bij aankomst dachten we dat de groep al weg was, maarrrrr we waren de enige, dus we kregen een tochtje met z'n tweeen. Het werd een indrukwekkende tocht, met veel informatie over de Maori's, de oorspronkelijke bewoners. De rest van de dag hebben we besteed aan het plaatsje Paihia....was verder niet zoveel te doen.

Vandaag hebben we gegeten bij een Thai's restaurant, heerlijk..........

Lekker slapen en morgen de reis naar Coromandel.

Auckland

27-02-2012/ Aankomst Auckland

Na een vlucht van 11 uur zijn we gearriveerd in Auckland. Met een taxi naar ons hotel, The Quadrant. Mooie studio met alles erop en eraan, zelfs een wasmachine. Deb troost je, we hebben een was gedraaid tijdens onze vakantie, vervelend he! Nog even door de stad gelopen om ons een beetje te orienteren, snel terug naar het hotel.....een gigantische jetlag zorgt ervoor dat we voor 20.00 uur al op bed liggen ( Eerst nog braaf sesamstraat gekeken)

28-02-2012/Auckland

Na een goede nachtrust en een stevig ontbijt gaan we Auckland verkennen. Eerst naar het domain, mooie wandeling door een park en een bezoek aan het Auckland Museum. Daarna een wijk waar nog oude trams rondreden, langs de boulevard terug naar het centrum. Dan de skytower...brrrr.....die is echt hoog... eerst naar een hoogte van 187 meter met een lift, duizelingwekkend (letterlijk) uitzicht. Daarna nog wat extra verdiepingen erbij en we stijgen naar een hoogte van 220 meter. Mooie uitzichten, mooie foto's gemaakt. ( Foto's volgen, lukt nog even niet). Na een heerlijke maaltijd in het hotel gaan we weer op tijd naar bed...morgen de huurauto ophalen op het vliegveld, vervoer naar de vluchthaven is al geregeld....voor 8.30 uur morgenvroeg. Welterusten voor nu!