Gerard-Anita.reismee.nl

Rotorua

Hallo allemaal,

de verhalen van Bay of Islands en Coromandel hebben van plaats gewisseld, we gaan nu op weg naar Rotorua vanuit Coromandel. Een reis van 280 km. Als we in de buurt komen van Rotorua ontkomen we niet aan de stank die daar in de lucht hangt, een zwavelgeur. Overal zien we damp uit de grond omhoog komen, we rijden vulkanisch gebied in. Een heel ander landschap ineens. Bij aankomst checken we in bij Novotel dat aan Lake Taupo ligt, een mooi uitzicht. Omdat we vrij vroeg arriveren, besluiten we nog een bezoekje te brengen aan Hell's gate een Thermisch park, valt een beetje tegen.We informeren ergens en horen dat we morgen op weg naar Tongariro langs Lady Knox komen, een actieve geiser, maar dan moeten we wel om 10.15 uur daar zijn, anders missen we dat. We besluiten om vroeg naar bed te gaan en de volgende dag vroeg te vertrekken.

Om 6.00 uur gaat de wekker en om 6.30 uur zijn we op weg. Om 8.00 uur arriveren we bij Thermal Wonderland waar we de eersten zijn... het park opent zijn deuren pas om 8.30 uur. Hier maken we kennis met de wonderbaarlijk geothermische wereld. Bubbelend modder, natuurlijk kokend water, hele felle kleuren en Lady Knox ( de geiser). En een niet te vermijden stank, die na een aantal uur redelijk went.

We zetten onze reis voort naar Tongariro , onderweg maken we nog een paar foto's van het landschap dat we tegemoet rijden..... de bergen...3 vulkanen waaronder The mount of Doom, bekend van Lord of the Rings. Meer hierover in ons volgende reisverslag.

Groetjes Anita en Gerard.

Milan

Hallo Gerard en Anita. Wat een supermooie reis. En wij maar zwoegen hier. Alles gaat goed hier (ahum...). De ene dag is het wel wat hectischer dan de andere, maar dat zijn we wel gewend. Kijk nog maar eens een keer goed rond daar in kiwi-land, want voor je het weet zit je weer terug achter je bureautje. Tijd voor een borreltje. Cheers!