Gerard-Anita.reismee.nl

Eindbestemming Christchurch

Ons laatste bericht vanuit Nieuw Zeeland,

We zitten nu in Christchurch op de luchthaven, te wachten op onze binnenlandse vlucht naar Auckland. Vanaf daar vertrekken we naar Frans Polonesie, 2 nachten Tahiti Papeete en dan met de catamaran naar Mooreea.

Gisteren hebben we het centrum van Christchurch opgezocht, een trieste toestand daar, we voelden ons niet op ons gemak als toerist met onze fotocamera daar. Er wordt daar hard gewerkt aan de wederopbouw. We hebben snel een foto genomen en zijn terug naar ons hotel gegaan. We hebben nog pinguins kunnen aanschouwen in real-life, dat was nog mooi meegenomen op onze laatste dag hier.

Als we Nieuw Zeeland verlaten is onze voda-fone stick niet meer bruikbaar, afhankelijk van de i-net verbinding in Tahiti en Moorea of ik dit reisblog nog bij hou dus. Anders werk ik het laatste gedeelte bij als we weer voet op Nederlandse bodem zetten.

We verlaten Aotearoa, het land van de lange witte wolk. Een land van ongelofelijke contrasten waar een enorme verscheidenheid aan mogelijkheden en bezienswaardigheden aanwezig zijn. De Maori-cultuur, subtropische omgeving met vele mooie stranden, prachtige baaien, uitgestrekte Kauri bossen, geotermisch gebied, aktieve vulkanen, regenwouden, wijngaarden, olijfplantages, het ruige bergachtige landschap, de besneeuwde bergtoppen van de Southern Alps, gletsjers, watervallen, meren, rivieren, fjorden, walvissen, dolfijnen, zeehonden, pinguins, tal van mooie vogels.

Het land van NO WORRIES!!

Tot ziens in Tahiti, Moorea en anders weer in Nederland! Gerard en Anita. XXX

deb

Nou nog ff lekker genieten dan!! En als hier het weer niet veranderd dan lacht de zon jullie tegemoet hier in Hollandia! Groetjes ook uit Malta waar ook genoten word.... Have fun!!

famke

wens jullie goede overtocht, nog bedankt voor de fotos uit nieuw zeeland en het mooie reisverslag,
hier ist fantastisch weer, vandaag waarschijnlijk 20 graden, hoop dat jullie internet verbinding in Tahiti hebben, want jullie verhaal leest bijna net als een boek,
met spanning wacht ik dan weer op de volgende episode,
groetjessssss

Riet

Het is helemaal genieten hoe jullie het reisverslag opschrijven. IK zou er een boek van maken. Prachtige verhalen met hele mooie foto`s.
Nog veel plezier

Marcel

Hoi ik wens jullie een goede over tocht en een mooie voortzetting van jullie reis. De foto's zijn echt mooi. Het is hier ook erg mooi weer buiten 20 graden en ik zat in Heerenveen schaaten te kijken !! . Tot snel Marcel

ad en ger

nou zeg dat gaat super snel nog een weekje maar dit zzullen jullie je hele leven niet meer vergeten denk.
geniet er nog van he!!!

Sannie

Wat een verhalen zeg. Super ervaring lijkt me. Denk dat je dit soort reis gewoon een keer in je leven moet meemaken. Echt geweldig, zoveel zien, zoveel meemaken. En een heel goed idee, om deze blog bij te houden. De achterban is op de hoogte, en voor jullie zelf een prachtig naslagwerk voor later. Geniet er nog lekker van. Tot snel!

Ria Huisman

Ik zat net naar jullie paalwaterhuis te kijken. Wat een zalige reis, hoop dat jullie geweldig bruin terug komen xx

Milan

Hallo Gerard en Anita. And now the end is near... Het zit er bijna op. Veel succes met de terugvlucht, en geen gefiep over jetlag hè. Maandagmorgen beginnen we eerst maar eens rustig met het doorlopen van het reisverslag. Ik ben wel erg benieuwd naar alle uitgebreide verhalen. Take care and I see you on monday! Cheers!