Gerard-Anita.reismee.nl

Lake Tekapo

We verlaten Dunedin en gaan op weg naar Lake Tekapo, onderweg maken we een paar stops. We arriveren vroeg in de middag bij Lake Tekapo Luxury Lodge. Daar upgraden we naar een kamer met Lake view en een hot-tub

Laughing
. Dit gebied is ook bekend als ski-area gedurende de wintermaanden, maar ook nu is het hier goed vertoeven. Het meer is mooi turquoise van kleur omringd door bergen. Hier is ook het kerkje van The Good Shepherd te vinden, een klein kerkje met een unieke ligging bij het meer. We slenteren wat rond, gaan ergens eten en plannen een wandeling in voor morgen.

De volgende ochtend nuttigen we ons ontbijt al vroeg en gaan op weg naar The John Summit track, een stevige klim van 1031 naar boven voert ons naar een mooi uitzicht over 2 meren. Na een welverdiende kop koffie( we nemen hier altijd flat white)in een cafe boven op de top gaan we langzaam weer naar beneden, een wandeling van bijna 4 uur. Als we terug komen in onze lodge om ong. 14.00 gaan we even lekker op ons terrasje voor het huisje zitten en daarna maken we gebruik van onze hot-tub, heerlijk na een flinke inspanning, relaxed voor de spieren. Daarna zoeken we nog een eettentje op en duiken we op tijd ons bed in. Morgen rijden we naar Christchurch, helaas onze eindbestemming wat betreft Nieuw Zeeland.

Het is erg leuk om jullie reacties te lezen op ons reisblog, toch een beetje contact met thuis! Dank jullie wel alvast voor jullie leuke reacties.

Groetjes Gerard en Anita

Dave

Heee Luitjes!

Houden we het een beetje netjes in die Hot-Tub?! Relaxing voor de spieren........ uhu, duh!

Begreep dat jullie na NZL nog een weekje Tropical gaan? Waar gaat dat naar toe?

Hiero dik lente, prachtig weer, dus als jullie terug komen is het meteen weer feest!!

Hasta la vista!

Dave