Gerard-Anita.reismee.nl

Abel Tasman National Park

Op naar Abel Tasman,

We rijden via de Queen Charlotte Drive naar Tasman, een mooie route die ons langs de Marlborough Sounds (nu met mooi weer) via de kust naar het Noorden voert. Een paar keer gestopt om te genieten van het mooie uitzicht daar. Bij aankomst in Marahau, melden we ons bij de receptie van de Marahau Lodge en boeken daar meteen een watertaxi voor de volgende dag om de kust met de vele strandjes te verkennen met tevens de mogelijkheid om een ong. 3 uur durende track te wandelen. We kiezen ons ontbijt dat we de volgende ochtend bezorgd krijgen op onze kamer. Bij het ontwaken horen we de regen buiten, een nogal stevige bui......vol goede moed ( de zon zou voor de middag weer schijnen) begeven we ons naar de watertaxi....die op een trailer achter een tractor staat. We nemen plaats in de boot en de tractor brengt ons naar waar het water diep genoeg is. De Skipper vaart eerst naar de Split Apple rock, waar we tijd krijgen om een foto te nemen, ook vertelt hij ons dat het de rest van de dag zal blijven regenen, gieten zeg maar. We varen de hele kust af en op de terugweg wordt Gerard gedropt voor de wandeling ( ik heb inmiddels besloten om mee terug te varen en de achterstallige was te gaan verwerken). Om 13.00 uur ben ik terug bij ons huisje en Gerard komt tegen 16.30 uur als een verzopen kat terug! De foto's tonen dat de wandeling zeker de moeite waard was ondanks het natte pak en ik ben blij dat de was weggewerkt is.. zover Abel Tasman.

Tot ziens in Greymouth......