Gerard-Anita.reismee.nl

Mt. Ruapehu/Tongariro National Park

Op naar Tongariro National Park,

Een rit van 180 km brengt ons naar Ruapehu, gelegen in het oudste nationale park van Nieuw Zeeland (Tongariro National Park). Het herbergt 3 vulkanen, Ruapehu, Tongariro en Ngauruhoe. Een van deze is bekend uit de filmserie The Lord of the Rings, Mount Doom. Tevens het bekendste ski-oord van Nieuw Zeeland, maar ook in de zomer een prachtig gebied om te vertoeven. Zodra we het gebied inrijden zien we veel wandeltracks aangegeven links en rechts van de weg. We rijden door omdat we op tijd willen arriveren i.v.m. het boeken van een vlucht over de vulkaantoppen.

Bij het inchecken aan de balie (+/- 15.00 uur)vragen we meteen naar deze mogelijkheid. Dat kan en de receptioniste raad ons aan om dit vandaag nog te doen, het weer ziet er goed uit, weinig wolken. Ze informeert en we kunnen ons om 16.00 uur melden, op 10 minuten rijden van ons hotel. Onverwacht snel dus omdat we zelf gedacht hadden dit morgen pas te doen. Snel koffers wegbrengen en op weg naar het 5-persoons vliegtuigje dat ons de toppen van de vulkanen gaat laten zien. Achteraf bleek dus ook dat dit een goede zet was omdat het de dag erna goed bewolkt was. Schitterende ervaring, foto's laten dit zien! Op de terugweg nog een kleine track gelopen die ons leidde naar een waterval, een filmset van Lord of the Rings. Erg moe van alle indrukken gaan we onderweg terug nog even ergens eten en daarna douchen en duiken we vroeg ons bed in, moe maar voldaan van wat de dag ons allemaal gebracht had.

De volgende dag zijn we omhoog gereden voor zover dit mogelijk was, ong. 7 km verderop. Daar hebben we een heerlijk kiwi-ontbijt genuttigd en daarna een track gelopen die ons leidde naar een uitzicht in een dal voor Mount Doom waar ook gefilmd is. Mooie ervaring, we zagen in onze fantasie Gollum zo omlaag kruipen tussen de rotsen.....Ook hebben we (ik) een schitterende foto van Gerard gemaakt (zie foto's). Op de terugweg naar ons Hotel Bayview Chateau Tongariro nog wat boodschapjes gescoord voor de reis voor morgen naar Wellington, een reis van bijna 600 km, vroeg eruit morgen dus....en nog een watervalletje meegepikt

Laughing

Tot de volgende keer maar weer....groetjes Anita en Gerard.

Dave

SOWW!!! En dat ziet er wel heel gaaf uit dan! Kennen we allemaal van het witte doek via LOTR natuurlijk, echt adembenemend.... Op 1 van de foto's zie ik ook nog zo'n Orc zitten op een rots, wie is die gek??

En wij hier in het Wolderse maar ploeteren....., maar het is jullie gegund! Gerrit en Anita enjoy the trip en blijf ons verassen met jullie posts!!

Bye bye
Dave

Lisa

Fijn om jullie reis te volgen door deze mooie verhalen te lezen en prachtige foto's te zien.
Haha, die blije foto van Gerrit!
Nóg een keer; geniet er lekker van!
xxxx

Riet

Wat een mooie foto`s allemaal. Leuk om je reisverslagen te lezen. Geniet samen van je jullie reis en op naar het volgende verslag met foto`s

Wessel en Ria

Wat prachtig jammer dat er zoveel warmte de lucht ingaat en die rotsen enorm de natuur blijft onvoorspelbaar geniet maar van al het mooi.s.
Groetjes Wessel en Ria

Cees

Hoi Anita en Gerard, ik geniet van jullie reisverslagen.
Met elkaar en voor elkaar genieten van al het mooie wat moeder aarde ons te bieden heeft. De wijze waarop jullie alles op foto vastleggen is zonder meer knap, het zijn schilderijtjes, echt waar vooral die met sneeuw bedekte vulkaan! Het mooiste vind ik dat jullie met elkaar genieten, straalt van de foto's af.

bert nel

hee daar
al enige dagen geen verslagen of fotoos van jullie
zo moe,lukt het even niet,alles okee?