Gerard-Anita.reismee.nl

Auckland-Bay of Islands

De huurauto opgehaald, de rondreis kan beginnen. Een lange rit van 480 km brengt ons naar Bay of Islands, we reizen volgens de touristische route en zien fantastische dingen onderweg....mooie landschappen, groen...groen....groen. Laatste gedeelte van de weg waar we over rijden gaat dwars door een regenwoud, Waipoua Forest, waar we een paar stops maken om een paar bekende Kauribomen te bewonderen, The four sisters en The lord of the forest (Tane Mahuta), gigantische bomen van honderden jaren oud ( +/- 1400 jaar). We willen nog een stop maken om een waterval te zien, maar deze stop missen we(komt later nog goed) en we rijden door naar Bay of Islands.

We checken in bij Paihia Pacific Resort Hotel, stallen onze spullen, douchen en gaan ergens eten. Moe van de reis en ook een beetje de spanning van het links reizen (echt wennen) gaan we lekker op tijd naar bed.

Vandaag (01-03) hebben we een excursie, een kanotocht bij de Haruru Falls. Er stond vermeld dat ze ons kwamen ophalen om 13.00 uur, dus we zaten geduldig te wachten.....de receptioniste vroeg om 13.10 uur zal ik even voor jullie informeren? Bleek dus dat we er zelf naar toe moesten, 5 minuutjes rijden, ze zouden op ons wachten. Bij aankomst dachten we dat de groep al weg was, maarrrrr we waren de enige, dus we kregen een tochtje met z'n tweeen. Het werd een indrukwekkende tocht, met veel informatie over de Maori's, de oorspronkelijke bewoners. De rest van de dag hebben we besteed aan het plaatsje Paihia....was verder niet zoveel te doen.

Vandaag hebben we gegeten bij een Thai's restaurant, heerlijk..........

Lekker slapen en morgen de reis naar Coromandel.

Lisa

Wat een mooie foto's allemaal!
Ik zou daar ook wel rond willen lopen :)
xxxx

Riet

Mooie foto`s, geniet van jullie reis

corina

niet te geloven zo mooi.....

Dave

Hee die Gerrit,

Wan skon ploatjes! Heel erg mooi om te zien. Dank zij jullie foto's en verhaaltjes heb ik ook een beetje vakantie!
Hier alles ok, nog geen hot WIS nieuws, PSV met 6-2 verloren van Twente (hihi!)! Competitie ligt weer open!

Awel tegenvoeters, het gaat jullie goed daar!!

Mazzel....... Dave