Gerard-Anita.reismee.nl

Queenstown

We verlaten Franz Josef al vroeg ( 7.00 uur) , de reis neemt ong. 6 uur in beslag, zonder stops......Het regent als we vertrekken, maar naarmate de dag vordert wordt het beter weer en komt het zonnetje weer tevoorschijn. Een paar leuke dingen onderweg, een kudde koeien die over de State Highway gedreven werd, ze kwamen heeeeel dichtbij! ( zie foto's). Alles is gewoon zo mooi hier, de landschappen, de riviertjes, de watervalletjes, het gaat nooit vervelen.Via de Haast pass rijden we verder naar het zuiden. In Wanaka stoppen we voor een lunch....Nog 120 km voor de boeg voor we onze bestemming bereiken, Queenstown. Bij aankomst ( 16.00 uur) stoppen we voor het Hotel St. Moritz, een personeelslid komt naar buiten en neemt onze bagage over en parkeert onze auto....wat een luxe. Na het inchecken gaan we naar onze kamer....we vonden het Museumhotel in Wellington al luxe, maar dit slaat werkelijk alles. Erg mooi en luxe!

We hadden op de voucher van de heli-hike gelezen dat er ook een kantoor van The Helicopter Line in Queenstown was. Bij de receptie gingen ze meteen aan de slag met ons verhaal en na een paar telefoontjes konden we morgen om 11.00 uur alsnog de heli-hike doen mits het weer ons genadig was. Helaas vlucht ging weer niet door om 11.00 uur, om 13.00 uur nog een kans, we melden ons om 12.00 uur en........jaaaaaaaa flight is ON. Een onvergetelijke ervaring, ongelooflijk mooi!!!!!!

We zweven nog een hele poos na de landing.... maken nog een mooie wandeling in het park van Queenstown en na ergens gegeten te hebben gaan we terug naar onze kamer.....tevreden en voldaan van wat de dag ons weer gebracht had.

Nu een heerlijk warm bad....slapen en morgen gaat de reis weer verder....

Dave

Mozes kriebel, Jemig de Pemig!! Weer een mooi avontuur in de pocket zo te zien. En weer op naar het volgende!

Many greets,

Dave

bert en nel

Het gaat jullie nog steeds goed zien we!!
Uiteindelijk toch nog de helikoptervlucht gemaakt en wat een prachtige uitzichten/ landscahppen.
oh ja , aan welke kant van die autoruit is die koeiekop? grapje, kunnen jullie nu wel tegen.
Zo, voorlopig kunnen we even niet naar jullie verslagen kijken, we vertrekken morgen naar Malta. Maar als we bij Alice May langs komen gaan we daar zeker eten en doen we de groeten van jullie. Nou tot volgend week zondag. De mazzel.

Inge Klerkx

Ja.... wat moet ik hier nu allemaal van zeggen!!! Geweldig gewoon. IK WIL OOK !!!!! maar ja dat zal wel een droom blijven. Ik ben blij voor jullie dat de ervaringen en belevenissen zo overweldigend zijn.
Nog heel veel plezier en geniet van alles wat nog komt en van elkaar natuurlijk. Groetjes Inge