Gerard-Anita.reismee.nl

De Frans Jozef- en Fox Glacier

Op weg naar Franz Jozef Glacier,

We verlaten Greymouth na een heerlijk ontbijt verzorgd door de gastvrouw van Breakers, die ons een handige lijst meegeeft met leuke tips voor onderweg. We maken onze eerste stop in Hokitika waar we voor het eerst de Kiwi in levende lijve kunnen aanschouwen.....( nee niet het fruit maar de vogel), ze zijn gewoon zooooo leuk! De volgende stop maken we bij Lake Ianthe, heerlijk even genieten van het zonnetje daar. Whataroa is de volgende stop waar we een Maori Art Gallery bezoeken. Mooi houtsnijwerk maar peperduur.

Aankomst bij Glenfern Villas, ons verblijf voor de komende 2 nachten. Mooie villa met alles erop en eraan, op 2 km. afstand van Franz Jozef Glacier. Omdat we op tijd arriveren hebben we tijd om even lekker van het zonnetje te genieten op ons terras. Daarna gaan we het dorpje even verkennen en hebben we heerlijk gegeten bij Alice May, een echte aanrader ( mocht je toevallig een keer in de buurt zijn). S'avonds na het bijwerken van dit reisblog genoten van een heerlijk flesje wijn en een ongelooflijk mooie sterrenhemel.

Vandaag stond de Heli-hike gepland, die helaas werd afgeblazen vanwege het dik laaghangende wolkendek....dat was balen! Omdat de Heli ons niet bracht naar wat we graag wilden zien, zijn we met de benenwagen op pad gegaan, 3 mooie wandelingen gemaakt. De eerste door een stukje regenwoud, de 2de naar de Franz Jozef gletsjer en de 3de naar de Fox gletsjer. Toch nog een mooie dag ervan gemaakt! Afgesloten bij Alice May met een Home made Pavlova als toetje...hmmmmmm.

Tot ziens in Queenstown.

Marcel

Bedankt voor de tip, zodra ik in de buurt ben zal ik dat tentje proberen. :) . De foto's zien er prachtig uit ,echt gewellig om te zien. groetjes Marcel

Dave

Toemaar, toemaar. Het houdt niet op he? Van het ene moois naar het andere! Sjiek gebeuren daar.....

Maar ook NL wordt op dit moment mooier en mooier. Vandaag wordt de 18 graden aangetikt met een zonnetje. Dus als jullie terug komen zit je meteen met terassen weer! Blijf je beetje in de vakantie stemming he!

Houdoe wanne! Dave

famke

Ja hoor, maak ons ff lekker, haha
foto's zien er elke keer weer mooi uit, wat een prachtige paradijs achtige omgeving daar, ga zo door
groetjessssss en geniet verder