Gerard-Anita.reismee.nl

Stadstour HongKong

25-02-2012 Stadstour

Na het ontbijt opgehaald en op weg naar HongKong Island.....

Eerst naar St. Paul's beach,daarna een boottocht met een sampan door de vissershaven in Aberdeen, uiteraard volgde er toen een stop bij een juwelier zoals gebruikelijk bij dit soort tours...waarna we zijn doorgereden naar Victoria Peak om van bovenaf een blik te werpen op HongKong. Helaas hing het wolkendek te laag (of wij te hoog). Hier hebben we het reisgezelschap verlaten en namen we de tram omlaag, een hele vreemde beleving, zo steil achteruit omlaag te gaan.

Via de straatjes en kraampjes baanden we ons een weg naar de Star ferry die ons terugbracht naar het vasteland,Kowloon.

Op weg terug naar ons hotel zagen we minimaal 10 bruidsparen die poseerden voor de foto's, het leek wel nationale trouwdag in HongKong. Dit heeft te maken met het jaar van de draak, het jaar dat geluk brengt.

S'avonds uit eten en jawel Nel......rijst! En nog een paar onbeduidende dingen, niet te eten.... ! Notabene tijdens dat etentje de lichtshow gemist die nu wel goed te zien was...hehe! Dat allemaal op mijn verjaardag hahaha, nog bedankt voor de felicitaties en leuke berichtjes.

26-02-2012/ HongKong-Auckland

Vandaag moesten we voor 12.00 uur uitchecken, koffers beneden gestald en daarna nog een wandeling langs de boulevard gemaakt.

Algemene indruk HongKong: Het is er verbazingwekkend schoon, nergens een papiertje op straat, water, of waar je ook kijkt. Honden mogen niet gegeten worden, staat zelfs een boete op. Het verschil tussen arm en rijk is enorm. HongKong is perfect om te shoppen! ( Dram we moeten echt een keer naar HongKong) .

Om 16.15 uur werden we opgehaald voor de transfer naar de vlieghaven, op naar Nieuw Zeeland!

Deb & co

Ooooh, dat klinkt echt heel vervelend allemaal zeg...hebben wij geluk dat wij hier VROEG uit bed mogen, boodschappen mogen doen, eten koken en de was draaien, strijken, opruimen en als lekkernij ook nog gewoon mogen werken....
Geniet ervan!!!!

wvwijland@hotmail.com

Wat een belevenis heerlijk voor jullie toch,vele groetjes van Wessel en Ria

famke

Leuk om te lezen zo, je beschrijft alles zo mooi, dat ik het bijna voor me kan zien, ben heel benieuwd naar de foto's
tot volgende blog, groeten en fijne reis verder