Gerard-Anita.reismee.nl

HongKong

23-02-2012 /21.45uur/ Het vertrek via Amsterdam Schiphol,

Het eerste gedeelte van onze reis is aangebroken, spannend.

We vliegen met KLM naar Hong Kong.

Heel even lichte paniek als blijkt bij het inchecken dat we onze stoelen niet naast elkaar hebben ,

maar bij het inchecken van de bagage vragen we een medewerkster van KLM en in no time hebben we stoelen naast elkaar.

In het vliegtuig blijkt al snel dat de vlucht niet volgeboekt is en we kunnen beschikken over elk 2 stoelen. lekker relaxed.

De vlucht neemt 11 uur in beslag, verloopt rustig en we worden goed verzorgd door het KLM-personeel.

24-02-2012 /15.40 uur/ Aankomst Hong Kong,

We moeten door de douane en krijgen onze stempels in het paspoort, koffers van de band en we melden ons aan de balie voor de transfer

naar ons hotel, Plaza Harbour Metropolis.

Een jonge gast stelt zich voor als Jay en vertelt ons het een en ander over Hong Kong en de stadstour die we morgen gaan maken.

En rit van ongeveer een uur brengt ons naar het hotel.

Tijdens deze rit raken we niet uitgekeken, het ene hoge gebouw naast het andere en het begint donker te worden dus de kleurtjes van de neonlichten dansen voor onze ogen….

in de winkelstraatjes krioelt het van de mensen. De ene brug na de andere, wegen over en naast elkaar…..

kortom indrukwekkend.

We checken in en krijgen een upgrade naar een grotere kamer 'no charge', mooi meegenomen, schitterend uitzicht en erg ruim.

Kamer, keuken, badkamer en aparte slaapkamer.

Om 20.00 uur is er een lichtshow die we vanuit onze kamer goed kunnen zien ( helaas is het erg mistig, morgen weer een nieuwe kans)

We frissen ons op en gaan nog even naar de Mall, bereikbaar via een deur van het hotel. Hong Kong is een en al Mall, shoppingcenter bij uitstek.

We komen langs wat winkels en eetzaakjes en gaan ergens zitten waar de pizza's erg aantrekkelijk uitzien.

We verorberen onze pizza en gaan terug naar onze kamer, even relaxen. Om 22.00 uur (Hong Kong-tijd) duiken we ons bed in, onze tijd 15.00 uur.

We zien wel hoe we het tijdsverschil verwerken / of niet.

Dat laatste gaat voor mij niet op….. na 4 uur slaap kan ik de slaap niet hervatten en ga ik er maar even uit…..kopje thee..

Dit eerste verhaal typ ik dan ook onder het genot van dat kopje thee.

Het is nu 4.30 uur lokale tijd en ik ga proberen nog een paar uurtjes te slapen… om 7.15 uur gaat de wekker…douchen,ontbijten en om 9.20 uur

worden we in de lobby opgehaald voor onze stadstour….

Morgen het vervolg.... we hebben een gigantische jetlag en het invoeren van het verhaal van HongKong is al 3x mislukt...morgen weer een nieuwe dag..

Dave

Hee die Gerrit en Anita,

Nou is de trip de echt begonnen! Geurige Haven (= betekenis HongKong) zal dan meteen een big impression maken schat ik! En dan daar een pizza-tje eten, dat ken natuurlijk niet he? Je bent in China niet in Italie. Volgende keer een kommetje rijst met Kou Koe Yo of zo....
In Woldere draait tot nu toe alles nog door zonder Gerrit. Net gewandeld met Knippie en straks receptie van Merla.
Veel plezier, geniet en laat ons maar via deze site meegenieten! Allee houdoe hee!

ger en ad

jeah het eerste verslag 5 keer gehad hahaha dat moet je ook niet s nachts doen he gerrit!!!!
anita PROFICIAT zo n verjaardag krijg je niet snel meer denk.
groetjes

bertnel

ha gevonden allereerst proficiat met je verjaardag anita en zo te lezen heb je nu al veel indrukken opgedaan,ga zo door luitjes en genieten maar!!!slaap ze, ook belangrijk he